fbpx

FRANCZYZA ODZIEŻOWA – OTWÓRZ SWÓJ SKLEP!

Franczyza odzieżowa jest jedną z najchętniej wybieranych przez przedsiębiorców rodzajów franczyzy. Powód jest prosty – ogromny popyt na ubrania sprawia, że ta branża nie jest tak narażona na kryzysy, jak inne. Czym w ogóle jest franczyza? Na czym polega jej fenomen? Co zrobić, aby zostać franczyzobiorcą?

Franczyza jest rodzajem działalności opartej na współpracy dwóch podmiotów – franczyzodawcy i franczyzobiorcy. Dwa podmioty stale współpracują ze sobą, pozostając niezależnymi pod względem finansowym i prawnym. Zasady ich współdziałania wynikają z zawartej umowy franczyzowej. Franczyzodawcą jest marka udostępniająca koncept na zasadzie licencji.

Jak otworzyć sklep?

Franczyzobiorcą jest przedsiębiorca wykorzystujący koncept, obciążony opłatami z tego tytułu. Samo założenie działalności gospodarczej nie powinno nikomu przysporzyć problemów. Wystarczy złożyć w Urzędzie Miasta lub Gminy wniosek o wpis do CEIDG, przystąpić do ubezpieczenia i wystąpić o nadanie NIP-u i REGON-u.

Więcej problemów może sprawić zdobycie zaufania klienta i utrzymanie go przy sobie. Nowym markom niezwykle trudno jest zaistnieć na rynku. Ludzie chętniej sięgają po ubrania znanych producentów. To właśnie dlatego franczyza odzieżowa zyskała taką popularność. Działając pod szyldem znanej marki, mamy większe szanse na powodzenie.

Franczyza odzieżowa – zalety

Franczyza odzieżowa jest sporym ułatwieniem dla przedsiębiorcy – oszczędnością czasu i pieniędzy. Wypromowanie nowej marki to żmudne i czasochłonne zajęcie. Franczyza odzieżowa daje możliwość skorzystania z renomy istniejących już marek. Ubrania z sieci odzieżowych mają swoich wiernych fanów, którzy mogą stać się naszymi klientami.

Franczyza odzież to nie tylko łatwiejsze pozyskiwanie klientów, to także inwestycja obarczona mniejszym ryzykiem niepowodzenia.

Franczyza – odzież zawsze w cenie

Jak wspomnieliśmy na początku, na ubrania zawsze był i będzie ogromny popyt. Franczyza odzieżowa to niemal pewny sposób na zarobienie pieniędzy. Decydując się na współpracę  z siecią odzieżową, nie tylko zyskujemy możliwość działania pod jej szyldem, ale dostajemy pakiet sprawdzonych rozwiązań biznesowych.

Bazujemy na renomie marek, które sprawdziły się na rynku i mają wiernych fanów. Otrzymujemy niezbędne szkolenia i wsparcie doświadczonego partnera biznesowego. Niektórzy, jak np. GPoland, w ramach współpracy, wspierają przyszłego franczyzobiorcę w negocjacjach warunków wynajmu lokalu pod prowadzenie działalności.

Franczyza odzieżowa – od czego zacząć?

Franczyza: odzież ma tę zaletę, że zawsze będzie jednym z chętniej kupowanych towarów. Jednak nim zaczniemy liczyć zyski ze sprzedaży, musimy nieco zainwestować. W zależności od wybranego franczyzodawcy, może to być od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych.

Franczyzobiorca podlega wstępnej weryfikacji. Gdy przebiegnie ona pomyślnie, odbywa szkolenie. Zwieńczeniem starań o otwarcie franczyzy odzieżowej jest podpisanie umowy franczyzowej, która określa warunki współpracy stron. Następnie przystosowuje się lokal na potrzeby biznesu i franczyzobiorca może uruchomić sklep.

Franczyza odzież – korzyści z otwarcia sklepu monomarkowego

Decydując się na otwarcie sklepu monomarkowego we współpracy z GPoland, przyszły franczyzobiorca, oprócz pomysłu na biznes i znaku handlowego, zyskuje pomoc w doborze właściwej lokalizacji czy negocjowaniu korzystnych warunków najmu. Otrzymuje projekt i realizację wyposażenia sklepu oraz wsparcie VM.

Może liczyć na narzędzia do rekrutacji pracowników oraz szkolenia z technik sprzedaży, a także strategię działań marketingowych i PR-owych. Franczyzobiorcy przedstawia się propozycje produktów do pełnego zatowarowania sklepu. Jak pokazuje ten przykład, franczyza odzieżowa może być sporym ułatwieniem dla chcących otworzyć sklep.

Franczyza odzieżowa – sklep multimarkowy

Szukając partnera do współpracy biznesowej, warto stawiać na firmy o ugruntowanej pozycji na rynku. W ten sposób nie tylko czerpie się z ich doświadczenia, ale też ma się pewność co do skuteczności ich metod działania. Otwarcie biznesu we współpracy z taką firmą, zdaje się być obciążone mniejszym ryzykiem niepowodzenia.

Decydując się na prowadzenie sklepu multimarkowego we współpracy z GPoland, klient zyskuje m. in. możliwość kontraktacji w showroomie firmy w Warszawie, propozycje produktów do pełnego zatowarowania butiku, strategię działań marketingowych i PR-owych i wiele innych korzyści i ułatwień, których nie miałby, gdyby nie franczyza odzieżowa.

Za jedną z zalet franczyzy odzieżowej uznaje się szeroki wybór marek. Niewątpliwym plusem prowadzenia podobnej działalności jest zakres wsparcia, jaki oferuje franczyzobiorcy franczyzodawca. Jest to szczególnie ważne dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie.

Posty powiązane