Fashion Business
Game Changer
Organizatorzy
Szukamy młodego, odważnego
i empatycznego głosu polskiej mody!
Wygraj roczne stypendium
na podyplomowe studia
Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody
Uczelni Łazarskiego
oraz trzymiesięczny, płatny staż
w Agencji GPoland.
Misja i cel
Jedną z szybciej rozwijających się gałęzi gospodarki jest przemysł odzieżowy. Ostatnie miesiące zredefiniowały idee i wartości sektora fashion, ale jednocześnie uwolniły nowe możliwości, rozwiązania i kierunki dla branż.
Trendy nadające ton sektorowi mody w najbliższym okresie dotyczą przede wszystkim:
- sposobu sprzedaży,
- rozwoju technologii,
- zrównoważonego podejścia do biznesu,
- transparentnej komunikacji z konsumentem.
Obecnie, szczególnie ważna jest współpraca biznesu ze światem nauki w celu przygotowywania najlepszych kadr i nowych liderów rozwijających rynek mody w Polsce. Dlatego też Akademia Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego we współpracy z Agencją GPoland postanowiły przeprowadzić konkurs – Fashion Business Game Changer.
Fashion Business
Game Changer
Dla kogo?
Konkurs przeznaczony jest dla osób, które ukończyły studia wyższe minimum pierwszego stopnia i na co dzień pracują w branży kreatywnej, szczególnie w segmencie odzieżowym, kosmetycznym oraz dla wszystkich, którzy zainteresowani są biznesem, zarządzaniem i elementami prawa w branży mody. Dla osób, które prowadzą własną działalność, pracują jako freelancer, w działach dużych firm odzieżowych, są pracownikami agencji reklamowych czy PR-owych lub po prostu zainteresowane są podjęciem pracy w sektorze mody. Szukamy młodego, odważnego i empatycznego głosu polskiej mody. Szukamy Game Changera.
Co należy zrobić?
Należy przygotować swój życiorys oraz list motywacyjny, w którym zostanie wskazany powód, dla którego myślisz, że to właśnie Ty jesteś Game Changerem, którego szukamy.
List motywacyjny powinien liczyć ok. 6 tys. znaków.
Na podstawie listu chcemy poznać Twoje predyspozycje, doświadczenie oraz kwalifikacje. Jakie argumenty przemawiają za Twoją wygraną? Jakie są Twoje pomysły na innowacje, które mogą torować drogę do zielonej mody? Co dla Ciebie jest kluczowe w transformacji przemysłu mody na cyrkularny, transparentny i zrównoważony? Dokąd zmierza, w Twojej opinii, przemysł mody?
Spośród nadesłanych materiałów jury wyłoni, jej zdaniem, 3 najlepsze prace, których autorzy zakwalifikują się do następnego etapu konkursu. W drugim etapie konkursu jury przeprowadzi z wybranymi osobami rozmowy, podczas których uczestnicy będą mieli okazję zaprezentować siebie i odpowiedzieć na pytania jury związane z przygotowanym przez uczestnika CV i listem motywacyjnym.
Nagroda
Nagrodą w konkursie są:
- stypendium na roczne podyplomowe studia Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody Uczelni Łazarskiego oraz
- trzymiesięczny, płatny staż w Agencji GPoland.
1. Studia podyplomowe Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody
Studia podyplomowe rozpoczynają się na przełomie października oraz listopada 2021 r. Będzie to już piąta edycja kierunku prowadzona przez cenionych wykładowców – praktyków z dużym doświadczeniem w branży.
Program koncentruje się na produkcie – od strony biznesowej uczymy procesu produkcji począwszy od identyfikacji trendów po gotowość do sprzedaży. Istotnym elementem kierunku są: aspekty zarządzania i sprzedaży, w tym nowe trendy sprzedażowe, oczekiwania konsumenta, współpraca z galeriami handlowymi oraz poszukiwanie inwestorów. Moduł dotyczący budowania skutecznej komunikacji z konsumentem obejmuje zarówno współpracę z mediami, agencjami marketingowymi, social media, elementy storytellingu, ale też elementy zarządzania kryzysowego. Program z zakresu prowadzenia biznesu został wsparty modułami prawnymi. Niezwykle ważne jest, aby słuchacze wiedzieli jak założyć i prowadzić działalność w branży mody chroniąc jednocześnie swoją własność intelektualną. Chcemy odczarować pewne mity związane z przepisami prawa czy uczynić ich rozumienie bardziej przejrzystym, choćby w zakresie ochrony twórczości, tajemnicy przedsiębiorstwa marki czy umów, które są „must have” każdego przedsiębiorcy. W związku z obecnymi trendami rozwoju sektora fashion, kładziemy duży nacisk na temat tzw. sustainable fashion zarówno pod kątem regulacyjnym, podejmowanych przez branżę inicjatyw, jak i od strony biznesowej oraz komunikacyjnej.
W 2020 r. kierunek „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” został wyróżniony decyzją Komisji Akredytacyjnej Certyfikatem i Znakiem Jakości „Studia z Przyszłością” 2019/2020.
W celu zagwarantowania jak najwyższego poziomu studiów współpracujemy z doświadczonymi ekspertami rynku mody, ale też z partnerami biznesowymi, organizacjami, związkami branżowymi, jednostkami badawczo-rozwojowymi, zagranicznymi jednostkami edukacyjnymi, a także działamy w międzynarodowych grupach roboczych branży mody.
Studia kończą się uzyskaniem dyplomu studiów podyplomowych Uczelni Wyższej.
O przyjęcie na studia mogą starać się osoby będące absolwentami wyższych uczelni (pierwszy stopień, tj. co najmniej studia licencjackie).
Więcej o kierunku: Zobacz tutaj.
2. Staż w Agencji GPoland
Grupa GPoland działa na rynku międzynarodowych marek modowych od 28 lat. Dziś jest jedną z najbardziej renomowanych firm w Europie i reprezentuje ponad 80 marek modowych o międzynarodowym zasięgu, a jej zespół liczy prawie setkę specjalistów, którzy doskonale rozumieją branżę. W swojej pracy widzą zaś nie tylko działalność komercyjną, ale też – edukacyjną.
Zwycięzca konkursu „Fashion Business Game Changer” po ukończeniu studiów podyplomowych na kierunku „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” będzie miał okazję odbyć trzymiesięczny, płatny staż w GPoland Group w terminie ustalonym wspólnie z przedstawicielami firmy w 2022 roku. Chcemy, aby laureat konkursu mógł uzupełnić wiedzę teoretyczną, dotyczącą sektora mody, zdobytą na Uczelni Łazarskiego, o tę praktyczną. W trakcie stażu będzie wspierał dział handlowy oraz PR’u & marketingu, pozwoli to mu na zapoznanie się z tajnikami pracy w branży fashion, zarówno od strony biznesowej, jak i komunikacyjnej. Niewątpliwym atutem tego stażu jest możliwość współpracowania z markami premium o międzynarodowej renomie.
Praktyki w dziale handlowym pozwolą na poznanie specyfiki przeprowadzania kontraktacji z klientem, zdobycie wiedzy technicznej o produkcie z kolekcji, weryfikację prawidłowej ekspozycji towarów oraz przygotowanie kolekcji do aranżacji VM. Osoba odbywająca staż będzie miała również okazję zapoznania się z zasadami dotyczącymi raportowania ilości i wartości dostaw oraz oznakowanie towarów.
Wiedzę praktyczną z zakresu komunikacji i promocji marek modowych premium stażysta będzie mógł zdobyć w dziele PR’u & marketingu. Do jego zadań będzie należało m.in.:
– pisanie komunikatów prasowych dotyczących najnowszych kolekcji marek, jak i wybranych produktów;
– wsparcie pracowników działu w realizacji komunikacji digitalowej prowadzonej przez firmę GPoland;
– realizacja raportów medialnych i codzienny monitoring prasy oraz mediów społecznościowych, ukierunkowany na poszukiwanie publikacji dotyczących marek modowych z portfolio GPoland;
– uczestniczenie w tworzeniu koncepcji kreatywnych dotyczących promocji marek premium oraz czynny udział w przygotowywaniu wydarzeń modowych.
Zasady i terminy
1. Konkurs rusza w dniu 19.07.2021r.
2. Do 12 września należy na adres gamechanger@gpoland.com.pl przesłać prace konkursowe (CV wraz z listem motywacyjnym na ok. 6 tys. znaków).
3. W terminie 13 – 19 września prace zostaną ocenione przez jury w składzie podanym poniżej oraz zostaną ogłoszone 3 osoby, które przejdą do drugiego etapu konkursu, który odbędzie się w tygodniu 20 – 26 września.
4. W dniu 4 października zostaną podane oficjalne wyniki konkursu na stronie www.gpoland.com.pl i https://ckp.lazarski.pl
Jury
Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska. Współtwórca i kierownik Akademii Biznesu i Prawa w Sektorze Mody oraz studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii. Twórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo Ochrony Środowiska na Uczelni Łazarskiego. Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem w doradztwie w ramach KPMG. Członek grupy roboczej Working Group 6 Promoting broader climate action z ramienia Uczelni Łazarskiego jako organizacji wspierającej Fashion Climate Charter. EU Climate Pact Ambassador powołany przez Komisję Europejską. Wiceprezes Zarządu Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan oraz członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Przemysłu Mody i Innowacyjnych Tekstyliów. Członek Komitetu CSR we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP). Członek Rady ds. Zielonej Transformacji w Konfederacji Lewiatan. Członek Grupy ds. Zrównoważonego Rozwoju, Waste/circular economy w ramach Retail Institute. Delegat na Zgromadzeniu OIRP Warszawa oraz Krajowy Zjazd Radców Prawnych. Autorka publikacji, raportów oraz analiz w zakresie wpływu branży mody na środowisko naturalne. Prelegentka i organizatorka konferencji, wykładowczyni. Członkini rady programowej Carbon Footprint Summit 2021. Mentorka i ambasadorka Programu Mentoringowego 2021 Fundacji Liderek Biznesu.
Jedna z założycielek Akademii Biznesu i Prawa Mody na Uczelni Łazarskiego, Country Manager Zalando Connected Retail Polska oraz founderka serwisu Fashion Biznes.pl – portalu poruszającego się w temacie biznesu mody. Wykładowczyni Hudson County Community College w USA. Swoje wcześniejsze doświadczenie zdobywała jako analityk finansowy Chanel w Nowym Jorku, country manager skandynawskiego marketplace’u Miinto oraz Dyrektor Sprzedaży w Showroom.pl. Jej międzynarodowa perspektywa oraz chęć dzielenia się wiedzą są odzwierciedlone we wszystkich aspektach jej kariery. Jej ulubionymi zagadnieniami są: biznes międzynarodowy, e-commerce oraz edukacja. Absolwentka Fox School of Business na Uniwersytecie Temple w Filadelfii, gdzie ukończyła dwa kierunki: Finanse i Handel Międzynarodowy. W pracy ze studentami na Uczelni Łazarskiego oraz w biznesie, Ula Wiszowata korzysta przede wszystkim ze swojego ekonomicznego wykształcenia i przybliża sytuacje, które rozgrywają się na rynku.
Dyrektor handlowy multibrandowej agencji GPoland, która reprezentuje na polskim, czeskim i słowackim rynku kilkadziesiąt marek odzieżowych z sektora premium. Od ponad 20 lat związany z branżą mody. Jest odpowiedzialny za strategię rozwoju marek z portfolio GPoland, wprowadzanie nowych oraz planowanie inwestycji handlowych.
Dominika Wrzesińska-Kołak, absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii London School of Public Relations. PR i marketing manager z ponad 20 – letnim doświadczeniem, w szczególności w branży fashion & beauty. Przez wiele lat związana z mediami, jako Brand Manager współpracowała m.in. z miesięcznikiem Zwierciadło oraz tygodnikiem Gala. Koordynator wydarzeń PR z udziałem gwiazd i dziennikarzy, np.: Róże Gali, 100-lecie Ambasady Włoskiej w Polsce, Polskie Dni w Zell am See Kaprun, Puchar Świata w skokach narciarskich, PR manager Magdy Gessler, i in. Kierowała projektami PR’owo-reklamowymi dla PAIiIZ, Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera, Tissot, Totalizator Sportowy, Polska Izba Książki. Odpowiedzialna za komunikację i budowanie świadomości marek modowych z sektora premium m.in: Max Mara, Marella, Armani Exchange, Pinko, Patrizia Pepe, Coccinelle, Elisabetta Franchi, Twinset, Luisa Spagnoli, Laurel, Carpisa. Wprowadzała na rynek oraz budowała świadomość marek TK Maxx, Bath & Body Works, 4F. Obecnie kieruje zespołem marketingu i PR w największej agencji modowej w Polsce – GPoland, która w swoim portfolio skupia ponad 80 marek modowych premium. Jest odpowiedzialna za strategie marketingowe i PR’owe poszczególnych marek, jak i całej agencji.
Stylistka, visual merchandiser. Ukończyła Prawo na Uczelni Łazarskiego, ale od zawsze jej pasją była moda. Jest absolwentką kierunku podyplomowego Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody, gdzie od 3 lat również pracuje. Od kilku lat prężnie działa w branży fashion na wielu płaszczyznach – personal shopping, analiza sylwetki, stylizacje sesji zdjęciowych, organizacja eventów branżowych, tworzenie oraz szkolenia visual merchandisingu dla sklepów sieciowych i sklepów marek premium, prowadzenie i doradztwo w zakresie social mediów. Na co dzień pracuje w największej agencji multibrandowej w Polsce – GPoland Group jako showroom manager. Koordynuje pracę showroomu, działu visual merchandisingu oraz magazynu, wspiera dział sprzedaży podczas kampanii sprzedaży i nadzoruje jej przebieg pod kątem logistycznym.
Marketing i PR nie ma dla niej tajemnic. Od ponad 15 lat skutecznie realizuje kampanie komunikacyjne dla marek z sektora fashion i lifestyle. Specjalizuje się w planowaniu strategicznym. Realizowała kampanie/projekty dla kilkudziesięciu marek, jak: Puma, Levi’s, ECCO, Liu Jo, Skechers, Dom Mody Klif, Galeria Klif, F&F, Swarovski, Birkenstock, Pasaż Tesco, Miu Miu, Prada, Chanel, Oakley, Ray Ban, Triumph, Mariusz Przybylski, miasto Wrocław, W.KRUK, Dilmah, LG Electronics, C, AboutYou, YES, ETAM i wiele innych jako praktyk, wykłada na Uczelni Łazarskiego: Zobacz więcej. Była też przez lata managerem Gwiazd, jak Katarzyna Figura czy Natasza Urbańska, a także współwłaścicielką marki MUSES. Jest Absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Adwokat zarządzająca nowojorskim biurem kancelarii Brand Counsel, P.C. Specjalizuje się w prawie korporacyjnym, międzynarodowych transakcjach i prawie własności intelektualnej. Absolwentka Fashion Institute of Technology, Benjamin N. Cardozo School of Law i Cornell Law School. Pisali o niej m.in. WWD, Vogue, Elle, Glamour czy Harper’s Bazaar. Wykładała na Fashion Institute of Technology, LIM College, Art. Institute of Chicago, London College of Fashion, Ulster University, Uniwersytecie Warszawskim czy Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza.
Ekspertka mody, co-founderka Stylespot.pl. Ma 25-letnie doświadczenie w branży modowej, przez 9 lat była redaktor naczelną magazynu Glamour. Założyła platformę oferującą nowoczesną, zindywidualizowaną usługę stylistyczną Stylyspot.pl, ponieważ wierzy w ideę zrównoważonej mody opartej na samoświadomości i eksperckim doradztwie. Prowadzi warsztaty ze storytellingu i archetypów modowych na Uczelni Łazarskiego. Jest gospodarzem cyklu rozmów „Into the Leader’s Mind” dla stworzonej dla młodych liderek organizacji Her Impact, jak również prowadzi podcast „Becoming the Sustainable Leader”, ponieważ idea zrównoważonego przywództwa i wspieranie kobiet jest jej szczególnie bliskie. Współpracuje z organizacją Vital Voices, jest ambasadorką programu „Jestem Liderką”. Ekspertka i ogromna fanka Millenialsow. Mama nastolatki i fanka surfingu, jogi i jazdy konnej.
Specjalistka marketingu mody, przez ostatnie trzy lata pełniła funkcję Global Marketing Director marki Reserved, należącej do grupy LPP. Odpowiadała za działania marketingowe w 24 krajach, nadzorowała wejście marki na londyński Oxford Street, współtworzyła kampanie z udziałem międzynarodowych gwiazd świata mody takich, jak Kate Moss, Cindy Crawford, Kendall Jenner czy Małgosia Bela. Karierę zawodową rozpoczęła we francuskim biurze stylu Peclers Paris. Zarządzała działami marketingu marek: Sinsay, Mohito, House, Cropp. Była prezeską Deni Cler. Współtwórczyni strategii wielu marek z branży mody, m.in Medicine, 5.10.15., Answear.com, Diverse. Od tego roku jest doradczynią Zarządu Grupy CCC w obszarze strategii marketingowej dla CCC, Gino Rossi i e-obuwie. Jednocześnie pracuje nad start-up’em jogowo-modowym.
Doktor w dyscyplinie sztuk projektowych. Projektantka spekulatywna, badaczka i strateżka. Właścicielka studia TRENDSPOT oraz Touching Points. Wykładowczyni akademicka dizajnu spekulatywnego i trendów w projektowaniu na Akademii Sztuki w Szczecinie. Realizuje projekty badawcze i wdrożeniowe. Współpracuje z takimi instytucjami, jak Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Łódź Design Festival oraz markami, w tym m.in. MTV, Play, Vogue Polska, Ceramika Paradyż, Desa Unicum, Biżuteria YES, eobuwie.pl, Decathlon czy Local Heroes. Konsultantka holenderskiego think tanku MARE Amsterdam. Zasiada w radzie ekspertów plebiscytu must have na Łódź Design Festival.
Redaktorka naczelna magazynu „Glamour”. Ukończyła Wydział Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Od 20 lat pracuje w magazynach lifestyle’owych i modowych („InStyle”, „Gala”). Dziennikarka, autorka wywiadów z największymi polskimi gwiazdami i projektantami mody, nagrywa podcasty i prowadzi live’y na Instagramie „Glamour” dotyczące tematyki ekologicznej. Bliskie są jej sprawy eko, także w wymiarze odpowiedzialnej mody.